Zdravotníky nesmí zaskočit žádná otázka
Pelhřimov - Změna způsobu promíjení regulačních poplatků v krajských zdravotnických zařízeních se dotkne nejenom pacientů. Připravují se na ni i zdravotníci. Hovořili jsme s Janou Horákovou ze sekretariátu pelhřimovské nemocnice. Klíčovou úlohu v celém novém způsobu vracení poplatků hraje žádost o dar.
Kde všude mohou pelhřimovští pacienti tento předtisk získat?
Žádosti budou nejpozději od prvního února k dostání na všech našich ambulancích, odděleních či na pohotovosti. Zájemci si tento formulář samozřejmě mohou stáhnout také na internetových stránkách nemocnice či kraje Vysočina.
Každá změna ale přináší určitý zmatek. Neobáváte se něčeho podobného i pro nejbližší týdny?
Drobná nedorozumění předem vyloučit nelze, zejména pak zpočátku. Každopádně se snažíme, aby ta změna nikoho nebolela. Mimo jiné chystáme na středu školení pro všechny pracovníky, kteří budou mít s poplatky co do činění. Lidé za nimi přece jenom budou chodit s otázkami. Musí jim dokázat na všechno odpovědět.
Na rozdíl od některých dalších nemocnic v kraji nemáte automatické pokladny. Stále neuvažujete o jejich nákupu?
Zůstáváme u původního způsobu vystavování potvrzenek. Ty mimochodem nyní dostane každý pacient, ať už se chystá o dar požádat či nikoliv. Automat by situaci nijak neulehčil, jeden takový navíc stoj í osmdesát tisíc korun. Na odděleních máme už od loňska trezorky, sestry si poradí i s případným rozměněním větších bankovek.
A jak se vypořádáte se samotnou změnou? V neděli ještě postaru, v pondělí bude úplně jinak?
Připravovat se na to budeme soustavně už od poloviny příštího týdne, aby nás v pondělí ráno nic nezaskočilo. Snad se to obejde bez nepříjemností.
Regionální deníky, Michal Vítů
Zdroj: Regionální deníky