Přeskočit na obsah

Výsledky ankety znehodnocují práci lidí

HAVÍŘOV -  Proti anketě vystoupili nejen zástupci méně úspěšných, ale také ti, kteří skončili v pomyslném žebříčku hodně vysoko. Podle nich jsou výsledky ankety neobjektivní a mnohdy znehodnocují jak ošetřovatelskou, tak i lékařskou péči.
Havířovská nemocnice skončila v kraji čtvrtá od konce, ale zisk 81,5 bodu ze sta patří k lepšímu průměru, když ani poslední Podhorská nemocnice se 71,5 bodu není hodnocena špatně. Výsledky ankety komentoval ředitel havířovské nemocnice Jan Ferenc.

l Jak vnímáte anketu a její výsledky?

"Je naprosto v pořádku, že firma provedla průzkum spokojenosti mezi pacienty s odstupem času po hospitalizacích v nemocnicích. Píše se, že průzkum hodnotil především přístup zdravotních sester a lékařů k pacientům. Potud je to v pořádku, ale zároveň se dodává, že součástí průzkumu bylo i hodnocení hotelových služeb. A zde je kámen úrazu, který výrazně znehodnocuje poctivou práci zdravotnického personálu. A není žádným tajemstvím, že hotelové služby, které pacient velmi vnímá, v nemocnici tvoří více než třicet procent spokojenosti poskytované péče v nemocnici. Je velký rozdíl v úrovni hotelových služeb."

l Proč tak tomu je?

"Nemocnice, které v minulosti měly přístup k obrovským dotacím ze státu prostřednictvím okresních úřadů a měly na svém území schopné poslance, měly přísun těchto dotací zajištěn. Toto v dnešní době není možné. Převzetím nemocnic krajem po zrušení okresů došlo k obrovskému útlumu ve stavebních investicích, a to především vynakládaných na rekonstrukce hotelových služeb. Pravicová vláda Moravskoslezského kraje po dobu dvou volebních období velmi zanedbala investice do svých zařízení a priority směřovaly do jiných oblastí."

l Můžete být konkrétní?

"Například naše havířovská nemocnice, jíž jsem od ledna ředitelem, má 380 lůžek na stanicích, které nemají na pokojích ani sprchu, ani záchod. Stanice, která má 26 lůžek, má jedno sociální zařízení pro ženy i muže. Jsou nemocnice, které v minulosti provedly komplexní rekonstrukce za stovky milionů korun, mají na všech pokojích sociální zařízení a pacient se cítí jako v hotelu. Proč by potom nebyl v takové nemocnici spokojen? Proto bych byl velmi opatrný v hodnocení personálu ze strany zdravotních pojišťoven se započtením hotelových služeb do kritérií. Co pak mají říkat soukromá a městská zařízení, která nemají přístup k dotacím. Myslím si, že i umístění Fakultní nemocnice Ostrava je zavádějící. Jen pro informaci uvádím, že jen pro havířskou nemocnici by rekonstrukce hotelových služeb obnášela minimálně půlmiliardovou investici."

l Takže se vám takové spojení otázek nelíbí?

"Cílem managementu nemocnice je zajistit příjemné a bezpečné prostředí pro pacienta a jeho příbuzné, usilovat o individuální, lidský a profesionální přístup personálu. Nemocnici stálo velké úsilí, aby získala zpět dobré jméno, o což se zasloužili všichni zaměstnanci nemocnice a svědčí o tom i řada pochvalných dopisů a uznání. Není tedy divu, že se tímto hodnocením cítí pracovníci NsP Havířov dotčeni.

l Co jste pro pacienty v poslední době udělali?

"Pro zlepšení komfortu pacientů nemocnice se například zakoupily nové polohovací postele. Mezi významné realizace patřilo pořízení nových dialyzačních přístrojů a reversní osmózy pro dialyzační a nefrologické centrum, dále pak pořízení elektroencefalografu pro neurologické oddělení, vybudování nového pracoviště mamografie na RDG oddělení a v neposlední řadě také komplexní vybavení pracoviště funkční diagnostiky interního oddělení zcela novými přístroji. Snažíme se dle možností také zpříjemňovat pacientům návštěvu v nemocnici zvelebením interiéru čekáren obrázky, které věnovaly děti ze ZUŠ Leoše Janáčka, rozšířením bufetu k příjemnému posezení a podobně. To vše patří do celkového obrazu nemocnice."

Regionální časopisy, Libor Pristáš

Zdroj: Regionální časopisy

Sdílejte článek

Doporučené

Vystavování ePoukazů

17. 12. 2024

Dnešní Poradna přináší přehled o tom, jak funguje ePoukaz, kde ho lze uplatnit a jaké možnosti má lékař při jeho předání pacientovi. Představí mimo…