Výrobci se dohodli na nutričním značení potravin
Sedm předních světových výrobců potravin a nápojů bude opatřovat balení výrobků značením, které spotřebitelům v Evropě poskytne lepší nutriční informace. Dohodli se na tom evropští představitelé firem Coca-Cola, Danone, Kelloggs, Kraft Foods, Nestlé, PepsiCo a Unilever. Uvádět budou například množství kalorií v jedné porci na přední straně balení svých značkových produktů, a také procentní podíl na celkové doporučené denní spotřebě energie.
Výzkumy podle potravinářských firem totiž ukazují, že většina spotřebitelů si žádá údaje o počtu kalorií a energetickém obsahu potravin a nápojů, které by byly na první pohled jasné.
Každá z uvedených společností navíc rozšíří označení na zadní straně výrobků, uvádí se v tiskové zprávě. To bude obsahovat seznam složek výživy - počínaje energií, přes bílkoviny, sacharidy, cukry, tuky, nasycené tuky, vlákniny až po sodík (sůl), včetně údajů o množství v porci, a také doporučené denní dávky energie. Pokud na celý seznam na obalu není místo, budou uvedeny jen údaje o cukru, soli, tucích a nasycených tucích a další informace budou moci spotřebitelé získat na webu, v letácích či podobným způsobem.
Uvedené nutriční značení vychází z doporučení, na němž se shodlo Evropské sdružení potravinářského průmyslu s tím, že jde o dobrovolný program. Zmíněné společnosti plánují, že údaje začnou uvádět koncem roku, a vyzývají také ostatní potravinářské podniky, aby se k iniciativě připojily.
Informace mají spotřebitelům pomoci kvalifikovaně se rozhodovat při nákupu. Program má být také příspěvkem k chystané revizi legislativy EU, týkající se označování potravin.
Zdroj: ČTK