V nemocnici padala sprostá slova
Podle ředitele nemocnice Luboše Mottla by primář Jan Ondruš musel být zahnaný do kouta, aby řekl to, co Michaela Cihlářová popisuje:
– Přestože rychnovskou nemocnici hodnotí většina pacientů kladně, najdou se i tací, kteří s jejími službami spokojeni nejsou. Mezi nimi je i Michaela Cihlářová, která již deset let žije v Irsku a která se rozčílila nad kvalitou služeb na dětském oddělení, kam přišla se svou osmiměsíční dcerou.
"Moje dcera měla v noci 40– stupňové horečky, tak telefonuji do nemocnice. Příjemná sestřička mi řekla, ať ji pro jistotu přivezu, aby ji prohlédl lékař. Po příjezdu do nemocnice jsme na lékaře Ondruše čekali asi dvacet minut," napsala do redakce Cihlářová, podle které se Ondruš dostavil s nepříjemným výrazem v obličeji, podíval se dceři do krku, řekl, že nemá zánět a s diagnózou byl hotov během dvou minut. "Když jsem se ho zeptala na nějaké léky, Ondruš mě začal sprostě urážet a rasisticky nadávat do cikánů, i když jsem Češka," napsala Michaela Cihlářová.
Podle ředitele nemocnice Luboše Mottla se však celá událost odehrála trochu jinak. "Na pohotovost přišla o půlnoci paní s dítětem v doprovodu nějakého staršího pána. Lékař dítě komplexně vyšetřil. Shledal to, že dítě má horečku, což se při viróze u malých dětí stává," vysvětlil ředitel Mottl. "Doprovod matky dítěte však začal primáři Ondrušovi sprostě anglicky nadávat. Ten však umí anglicky dobře a tak si to nenechal líbit, protože mu rozuměl. Ty výrazy však nechci citovat," řekl Mottl, který dodal, že primář dítě ani nemusel ošetřit, protože nebylo ohroženo na životě a nemělo žádné pojištění ani doklady.
"Kartu nějakého pojištění měla pouze matka, avšak už bylo propadlé a neplatilo. Neměla jediný doklad k dítěti, takže primář ani nemohl vědět, že ho někde nesebrala na ulici. Ani nevěděl, jestli je tomu dítěti skutečně osm měsíců, to mu pouze řekla osoba, která s ním přišla," uvedl Mottl, který řekl, že Cihlářová nepodala na primáře žádnou stížnost.
"Pokud si lidé stěžují, tak zejména mě, protože u mě cítí tu možnost něco s tou nespokojeností dělat a nějak to konstruktivně řešit. Je to poprvé, co se takovou stížností zabývám přes sdělovací prostředky. I to, jakým způsobem vám to bylo sděleno mi připadá velmi nestandardní a sprosté vůči nemocnici," řekl Mottl, který dodal, že stížností má nemocnice velmi málo, ale že pokud má někdo pocit, že ním třeba nebylo zacházeno tak jak si představuje, tak má možnost se k tomu vyjádřit. K takovýmto stížnostem si však nechá předložit všechny podklady, které existují.
"Případů a situací, které musím řešit je však mnoho, tato zrovna byla s dítětem. Ale kolikrát k nám někdo přijde třeba opilý a dělá nepořádek. Lidé se někdy opravdu nechovají jako lidé. Toto bylo něco mezi tím. Primáře znám moc dobře, a vím, že aby řekl to, co paní Cihlářová popisuje, musel být opravdu zahnaný do kouta," vysvětlil Mottl. Michaelu Cihlářovou se však redakci již nepodařilo zastihnout.
Imrich Dioszegi, mluvčí Královéhradeckého kraje, pod nějž nemocnice v Rychnově spadá podotkl, že ani kraj zatím nezaznamenal žádnou stížnost ze strany matky dítěte. "Obecně lze říci, že ředitelé nemocnic jsou kompetentní a schopni takové situace zvládat sami. Pokud by se někdo na kraj obrátil jako na odvolací instanci, pak by musel být hrubě nespokojen s jednáním ze strany nemocnice nebo případně by se nemocnice jeho stížností nezabývala. Ale to se nám ještě nikdy nestalo," objasnil Dioszegi.
Podle něj naopak rychnovský špitál patří k těm, kde i přes složitou ekonomickou situaci panuje spokojenost. To potvrzuje i většina oslovených obyvatel. "Nemůžu si stěžovat. Zatím mám jen dobré zkušenosti, ale nikdy jsem tam večer na pohotovosti nebyla," říká Jana Šulcová z Opočna. Dříve jezdila do špitálu u nich v obci. Poté, co ho kraj zrušil, začala navštěvovat ten rychnovský.
Jak si však nemocnice stojí v žebříčku oblíbenosti u pacientů i zaměstnanců, který každoročně vyhlašuje Health Care Institute, se nedozvíme. Společnost každoročně zveřejňuje podle krajů žebříček jen prvních tří.V předchozích dvou letech se na těchto místech rychnovská nemocnice neumístila. "Od čtvrtého místa zasíláme výsledky už jen managementu dané nemocnice. Nechceme, aby tato anketa působila negativně, ale naopak, aby dávala ředitelům možnost zlepšení a motivovala je," objasnil ředitel Daniel Vavřina
autor:Kamila Císařová,Libuše Špryňarová
Rychnovský deník
-------
"Pojištění jsem měla," vzkazuje lékaři nespokojená matka
– Co člověk, to jiná verze, dalo by se říct v případu stížnosti, kterou do redakce Rychnovského deníku zaslala Michaela Cihlářová, matka osmiměsíční dcery Elizabeth. Žena, která již deset let žije v Irsku, zůstala v šoku po návštěvě pohotovosti v rychnovské nemocnici. Podle jejích slov se k ní a dceři primář dětského oddělení Jan Ondruš choval nevhodně.
Přestože se vedení nemocnice k celé události již vyjádřilo a podle ředitele Mottla bylo vše trochu jinak, matka se nyní dožaduje po primáři omluvy. "Svoji dceru jsem minulé pondělí v noci vezla na pohotovost. Lékař Ondruš hodil nepříjemný výraz, vyšetřil jí krk a ouška. Řekl, že zánět ani infekci nemá a že jí mám dát Panadol. Prý ji nebylo třeba hospitalizovat.
To, co se dělo následně, však postrádá zdravý rozum. Začal na mě křičet a následovala hrubá a sprostá slova," popsala Cihlářová. Podle ředitele rychnovské nemocnice Luboše Mottla se však celá událost odehrála trochu jinak.
"Pojištění jsem měla. A platné," vzkazuje lékaři matka dítěte.
Sledujeme:
"Na pohotovost přišla o půlnoci paní s dítětem v doprovodu nějakého staršího pána. Lékař dítě komplexně vyšetřil. Shledal to, že dítě má horečku, což se při viróze u malých dětí stává," vysvětlil už před časem ředitel Mottl.
"Doprovod matky dítěte však začal primáři Ondrušovi sprostě anglicky nadávat. Ten však umí anglicky dobře a tak si to nenechal líbit, protože mu rozuměl. Ty výrazy však nechci citovat," řekl Mottl, který dodal, že primář dítě ani nemusel ošetřit, protože nebylo ohroženo na životě a nemělo žádné pojištění ani doklady.
"Kartu nějakého pojištění měla pouze matka, avšak už bylo propadlé a neplatilo. Neměla jediný doklad k dítěti, takže primář ani nemohl vědět, že ho někde nesebrala na ulici. Ani nevěděl, jestli je tomu dítěti skutečně osm měsíců, tomu řekla jen osoba, která s ním přišla," uvedl Mottl.
Matka však opět oponuje. Podle ní se jí její přítel a otec dítěte pouze zastal. "Můj přítel, který přišel se mnou musel dojet pro dokumenty, které mi chyběly. Myslela jsem totiž pouze na svou nemocnou dceru. Když se vrátil, řekla jsem mu, jak byl na mě primář hrubý. Tak se mě zastal," říká Cihlářová a dodává, že pojištění měla u sebe a rozhodně prý platné.
"Nemám zájem si stěžovat na celou nemocnici, jedná se mi pouze o primáře Ondruše, se kterým jsem měla problém. Není přeci mou záležitostí, že mají lékaři malé platy a musí i o půlnoci vstávat k pacientům.
Proto si na nich nemusí svůj vztek vylévat. Naopak by se jejich služby měly lepšit a lékař by měl vhodně reprezentovat nemocnici. A ne aby se ještě člověk musel s lékaři hádat. Chtěla bych, aby se mi primář Ondruš omluvil. Pokud to neudělá, nejspíš na něj podám stížnost," dodala Cihlářová.
Zatím však do nemocnice žádná žádost o omluvu ani stížnost nedorazila.
Více informací najdete na:rychnovsky.denik.cz/stiznost
autor:cis, sir
Rychnovský deník
Zdroj: Rychnovský deník