Přeskočit na obsah

Prostějovská nemocnice bude poskytovat informace o pacientech po telefonu

Zuzana GLACOVÁ, redaktorka:
Určitě to zažili mnozí. Někoho z rodiny náhle odveze sanitka. Na řadu přicházejí vyšetření, operace a hospitalizace a vy nevíte, co se děje. Lékaři vám odmítají dát jakékoliv informace po telefonu. Kdo nemůže přijet do nemocnice ihned osobně, má smůlu a je v nejistotě.

příbuzná pacienta prostějovské nemocnice:
Maminka byla s mrtvicí převezena do nemocnice a tatínek nedostal žádné informace. Taky to bylo takové jako špatné.

Marie JOUKLOVÁ, náměstkyně pro nelékařskou péči, Nemocnice Prostějov:
V minulosti se hodně objevovaly stížnosti, protože rodina chtěla vědět o pacientovi informace, tak byli na nás rozezleni, že jsme jim tyto informace nemohli podat.

Zuzana GLACOVÁ, redaktorka:
V prostějovské nemocnici tak vymysleli nový systém. Při příjmu může pacient lékařům říct bezpečnostní kód, který pak obdrží vybraní rodinní příslušníci. Těm pak lékaři můžou sdělit veškeré informace po ověření kódu po telefonu.

Marie JOUKLOVÁ, náměstkyně pro nelékařskou péči, Nemocnice Prostějov:
Nesmí to být datum narození pacienta, nemělo by to být rodné číslo pacienta.

Jan ŘEZNÍČEK, pacient prostějovské nemocnice:
Je to velice dobře, protože oni jsou všeci v práci a ví o mně všecko.

Zuzana GLACOVÁ, redaktorka:
Poskytování informací rodinám pacientů po telefonu se ale nezamlouvá zdaleka všem nemocnicím. Důvodem jsou hlavně právní komplikace.

Egon HAVRLANT, mluvčí Fakultní nemocnice Olomouc:
O něčem podobném neuvažujeme. Samozřejmě jsme poskytování informací například po telefonu příbuzným pacientů diskutovali s našimi právníky už v minulosti a jsou tam různá úskalí, která právě vylučují tady tuhle možnost.

Zuzana GLACOVÁ, redaktorka:
Krok prostějovské nemocnice ale naopak vítá Svaz pacientů. Na ten se často obracely právě nespokojené rodiny pacientů, kterým lékaři odmítali dát informace.

Luboš OLEJÁR, prezident Svazu pacientů ČR:
Jsou zřejmě líní si ověřit tuto informaci, podle zákona mají na to příbuzní právo, a pokud někdo přistoupí k tomu, že poskytuje i telefonicky informace, tak je to jenom plus a je to vítáno.

Zuzana GLACOVÁ, redaktorka:
V českých nemocnicích je už ale teď běžnou nepsanou praxí, že nejnutnější informace alespoň po ověření rodného čísla pacienta lékaři rodině po telefonu přeci jen poskytnou, podrobný zdravotní stav ale jinde než v prostějovské nemocnici raději po telefonu sdělovat nechtějí. Bezpečnostní kód se dá podle odborníků přeci jen lehce zjistit a citlivé údaje by mohl rázem někdo snadno zneužít. Zuzana Glacová, televize Prima.


články:

Zdroj: PRIMA TV

Sdílejte článek

Doporučené

Vystavování ePoukazů

17. 12. 2024

Dnešní Poradna přináší přehled o tom, jak funguje ePoukaz, kde ho lze uplatnit a jaké možnosti má lékař při jeho předání pacientovi. Představí mimo…