Přeskočit na obsah

Pojišťovny se připravují na pojištění nadstandardní péče

Tuzemské pojišťovny se připravují na pojištění nadstandardní péče ve zdravotnictví. Nyní ovšem čekají na definici standardů a nadstandardů. Poté jsou schopny pojištění uvést na trhu během několika týdnů. Vyplývá to z ankety ČTK mezi největšími pojišťovnami. Sněmovna v úterý schválila novelu zákona o veřejném zdravotním pojištění, která umožňuje stanovení základní péče a nadstandardu, na který by si lidé připláceli.

Pojišťovna UNIQA se bude chtít zapojit do prostoru, který se pro komerční možnosti vytvoří. "Teprve po definování nadstandardu bude možné postavit příslušné produkty k jeho pokrytí. Nicméně jsme přesvědčeni, že jakmile bude tato možnost uvolněna, jsme schopni nabídnout příslušné pojištění ve velmi krátké době," řekla ČTK mluvčí pojišťovny Eva Svobodová.

UNIQA již několik let nabízí zdravotní asistenci, která se soustředí na pohodlný a rychlý přístup k čerpání zdravotní péče na základě smluvních vztahů s předními zdravotními pracovišti, a může zahrnovat i preventivní péči nad rámec hrazený z veřejných zdrojů.

Dceřiná společnost České pojišťovny ČP Zdraví v souvislosti s chystanou novelou ve zdravotnictví připravuje konkrétní opatření. "V tuto chvíli je však předčasné je detailněji komentovat. Stále čekáme, kdy novela skutečně vstoupí v platnost a jaké bude její definitivní znění. V principu jsme schopni na trh uvést nový produkt, který na změny bude reagovat, v řádech týdnů," uvedl Jan Marek z tiskového oddělení ČP.

Také Kooperativa zdravotní reformu velmi pečlivě sleduje. "Pevně věříme, že v novém systému zdravotní péče dostanou více prostoru i komerční pojišťovny, které se budou podílet zejména na financování nadstandardní péče a péče nehrazené z veřejného zdravotního pojištění. Pro pojišťovny je ale zásadní definice standardu a nadstandardu ve zdravotnictví. Bohužel současná podoba návrhu nevysvětluje, co bude do budoucna nadstandardem. Do té doby nemůžeme konkrétní podobu produktu připravit," vysvětlil mluvčí pojišťovny Milan Káňa.

"Schválení nadstandardní zdravotní péče je i z pohledu pojišťovny Generali zajímavou příležitostí, na druhou stranu se tím však zaplní pouze jedna proměnná. "Nyní analyzujeme celkové nastavení systému a teprve na tomto základě budeme moci připravit modely pro finální rozhodnutí," upozornil mluvčí Generali Jiří Cívka.

Ani pojišťovna Allianz se budoucích aktivit v této oblasti nezříká. "Už proto, že máme k dispozici léty prověřené zkušenosti z desítek zemí světa, ve kterých je Allianz aktivní i na tomto poli. A vzájemné předávání zkušeností je naší velkou výhodou, alespoň nebudeme muse znovu objevovat Ameriku" poznamenal mluvčí Allianz Václav Bálek.

Do budoucna by se měl zavést standard zdravotní péče, na který by měl pacient nárok ze zdravotního pojištění. Za nadstandard by si pak připlácel. Podle ministra zdravotnictví Leoše Hegera tak pacient dostane buď kvalitní a moderní péči, nebo si zvolí luxusní. Platit se bude rozdíl mezi základem a konečnou cenou toho luxusního. Má jít například o připlácení na operace pomocí robotů, lepší oční čočky nebo kloubní náhrady.

ČTK Filip Dušek

Zdroj: ČTK

Sdílejte článek

Doporučené

Vystavování ePoukazů

17. 12. 2024

Dnešní Poradna přináší přehled o tom, jak funguje ePoukaz, kde ho lze uplatnit a jaké možnosti má lékař při jeho předání pacientovi. Představí mimo…