Přeskočit na obsah

Pacienti mohou do konce září dát hlas "nejlepší" nemocnici

Sdělil to Daniel Vavřina, předseda neziskové organizace HealthCare Institute, která anketu už osm let pořádá. Dotazník je na webu a v tištěné podobě také v nemocnicích, stačí vyplnit ho do 30. září, uvedl.

"Cílem je nejen zjistit, jaké problémy tíží pacienty, ale i jejich napravování," shrnul Vavřina. Výsledky dostává vedení nemocnice i její zřizovatel, odborníci z neziskové organizace s nimi diskutují o zavádění nových manažerských přístupů a nápravě odhalených nedostatků.

Za osm let vyjádřilo názor v anketě přes 217.000 respondentů ze 157 nemocnic. Pacient v anonymním dotazníku odpovídá na 28 otázek, které mapují spokojenost v dané nemocnici. Z dosavadních ročníků vyplynulo, že pro pacienty není problém pojmenovat nedostatky, ale umějí také pochválit.

Posun k lepšímu je podle Vavřiny vidět například v tom, jak lékaři informují pacienty a vysvětlují jim další postup léčby. Od začátku projektu se spokojenost pacientů zlepšila o 20 procent, takže vysvětlit pacientovi možná rizika léčby umělo v roce 2011 už 81 procent lékařů. Loni se tato komunikace vylepšila o další čtyři procenta.

Pacienti v otázkách posuzovali i to, jak se na ně personál tváří. Jako přívětivé hodnotilo loni lékaře a sestry 47,6 procenta pacientů, oproti předchozím letům je to nárůst o šest procent.

Odpovídající také prozradili, že výběr nemocnice je pro ně důležitý nejen lokalitou, ale i kvalitou lékaře, kterého si prověří u svých známých. Problémem zůstává strava, i když hodnocení se mírně vylepšuje.

"Z uvedených příkladů je zřejmé, a to je i cílem projektu Nejlepší nemocnice ČR, že funguje zpětná vazba mezi pacientem a personálem," shrnul Vavřina.

ČTK

Zdroj: ČTK

Sdílejte článek

Doporučené

Vystavování ePoukazů

17. 12. 2024

Dnešní Poradna přináší přehled o tom, jak funguje ePoukaz, kde ho lze uplatnit a jaké možnosti má lékař při jeho předání pacientovi. Představí mimo…