Přeskočit na obsah

Od VZP odejde letos přes 80.000 lidí

Na rozdíl od ostatních pojišťoven také zanedbala aktivní přesvědčování pojištěnců o tom, že je pro ně výhodné u VZP zůstat.

Některé zdravotní pojišťovny lákají k přestupu pojištěnce třeba v reklamě na krabicích mléka, jiné mají bannery na zpravodajských serverech. Posílily také aktivitu náborářů, protože už jen do 30. června mají lidé čas na to, aby dali žádost o přestup k jiné zdravotní pojišťovně.

"Já zcela otevřeně přiznám, že očekávám, že nám pojištěnci odejdou, protože jsme udělali mnoho chyb, které se týkaly obrazu pojišťovny navenek. Udělali jsme také mnoho chyb, které se týkaly aktivního přesvědčování pojištěnců o tom, že mají zůstat u VZP. Takže výsledek bude jistě negativní, jsem na to připraven, jsem ochoten ho obhájit v tom smyslu, že umím pojmenovat příčiny, proč k tomu dojde," řekl Kabátek, který největší pojišťovnu s téměř 6,1 milionu pojištěnců vede právě půl roku.

V příštím přestupním termínu, který je 30. června 2014, bude VZP podle Kabátka už určitě aktivní. "Jsme připraveni obrátit trend a získat pojištěnce," řekl. Podle ředitele nemají pojištěnci důvod odcházet. Bez ohledu na pošramocený mediální obraz je VZP pořád nejsilnější pojišťovnou s největší sítí poskytovatelů a největší sítí poboček.

"Po šesti měsících ve funkci si troufnu říct, že VZP je i pojišťovnou s obrovským potenciálem lidských zdrojů, kvalitních lidí, kteří dokážou pro firmu dýchat a dokážou vytvářet výsledky," uvedl.

K odlivu pojištěnců doplnil mluvčí VZP Oldřich Tichý, že řada jich odešla pod vlivem nefér praktik konkurence. Svaz zdravotních pojišťoven řešil situace, kdy náboráři lidem tvrdili, že VZP končí, a zmanipulovali je k přestupu. Kvůli pochybnostem o postupu při náboru nových pojištěnců Vojenské zdravotní pojišťovny (VoZP) podalo ministerstvo zdravotnictví před pár dny trestní oznámení. VoZP kritiku odmítla.

Kabátek nechtěl kauzu komentovat. Řekl jen, že se nechce obhajovat tím, že konkurence používá metody, které jsou na hraně. Spíše než u druhých hledá prý chyby u sebe. "Myslím si, že bychom si měli říct, co umíme udělat aktivně pro to, abychom uspěli. To, že konkurence užívá metod, které jsou pro nás nepřijatelné, to je další věc," řekl.

Od loňska zákon změnil termíny přestupu z prvního dne čtvrtletí na první den roku. Půl roku předem musí klient oznámit rozhodnutí přejít jinam. Kabátek k tomu uvedl, že čtvrtletní přestupní termíny nutily VZP k větší aktivitě a systematičnosti v naplnění projektů, které osloví klienty.

"Já si nemyslím, že my máme špatný produkt, ale potřebujeme sdělit klientům, že ten dobrý produkt máme. Na to jsme rezignovali, zapomněli jsme na to, že klientům musíme neustále opakovat, že jsme ta dobrá a kvalitní pojišťovna. Ostatní pojišťovny to dělaly a dělaly to velmi chytře a dobře, za to je musím jen chválit," shrnul.


Přechody pojištěnců mezi zdravotními pojišťovnami (ZP) k 1. lednu 2013:

původní ZP    VZP    VoZP    ČPZP    OZP    Škoda    ZPMV    RBP    odchody    saldo odchodů příchodů

VZP               -     38.106    22.520    5264    731    16.016    6317    88.954    -69.798

VoZP            4590         -       2374    468       73       1219      402    9126       40.654

ČPZP            6282    5937            -    861       49        3252    3820    20.201     12.593

OZP             2529    2229       1156         -      62        1682      179     7837        -625

Škoda           252      110         106    104         -          137         3       712          291

ZPMV           2069     2394     1963      445        81            -      528     7480      16.092

RBP              3434     1004    4675         70         7       1266        -     10.456         793

příchody     19.156   49.780   32.794    7212    1003    23.572   11.249   144.766         -

Zdroj: zdravotní pojišťovny


Naďa Myslivcová

ČTK

Zdroj: ČTK

Sdílejte článek

Doporučené

Vystavování ePoukazů

17. 12. 2024

Dnešní Poradna přináší přehled o tom, jak funguje ePoukaz, kde ho lze uplatnit a jaké možnosti má lékař při jeho předání pacientovi. Představí mimo…