Přeskočit na obsah

Očkování proti COVID-19 i v ordinacích zvládnete díky platformě Medevio bez zbytečné administrativní zátěže

Nejprve je třeba ověřit u vlastních pacientů zájem o očkování. Následně lékaři čekají na vakcíny, a pak podle počtu, který jim dorazí musí rychle domluvit se svými klienty termíny očkování. Hodiny strávené podobnou administrativou by však mohli lékaři využít mnohem lépe - například péčí o své pacienty. A Přesně v tomto jim umí platforma Medevio pomoci. Očkování s ní zvládne v klidu a bez zbytečného opakovaného telefonování každá ordinace.

Očkovací modul ušetří desítky hodin: Nabídne hladší komunikaci s pacienty a zrychlí přípravu i průběh očkování proti COVID-19 

V době, kdy naplno začíná očkování proti COVID-19 v ordinacích praktických lékařů, Medevio spouští automatizovaný očkovací modul. Ten zásadně usnadňuje komunikaci a objednávání pacientů na konkrétní termíny, které odpovídají počtu objednaných a ordinací obdržených dávek. Bez Medevia musí lékaři a sestry několikrát obvolávat své pacienty. Nejprve zjišťují jejich zájem a připravují si předběžné seznamy. Potom čekají na potvrzení dodávky vakcíny a když se dočkají, začíná další kolo telefonátů. Tentokráte s objednáváním na konkrétní čas. Jednomu adeptovi na očkování tak z ordinace praktického lékaře volají minimálně dvakrát, ale často třikrát a vícekrát. Pokud má lékař například očkovat 300 kandidátů, znamená to 600 až 1 000 telefonátů - což může v součtu být 30 až 50 hodin času. S Medeviem tento stejný proces zvládnou ani ne za půl hodiny.

“Telefonní komunikace kolem objednávání na očkování proti COVIDU-19 je zcela nadbytečná. Výběr kandidátů k očkování mezi našimi pacienty je dán pravidly Ministerstva zdravotnictví a my jen rutinně pacienty obvoláváme a zjišťujeme, kdo si vybral očkovací centrum a kdo přijde k nám. Nejprve si chystáme předběžný seznam a pak čekáme na vakcínu. Když máme nějakou jistotu, že přijde, musíme opět telefonicky pacienty obvolat. Od některých se přitom dozvíme, že jsou již naočkování v očkovacím centru, nebo že daný typ vakcíny nechtějí. Čas trávíme zbytečnými telefonáty a neproduktivní administrativou. Mnohem raději bych jej věnoval pacientům, kteří nás potřebují,” upozorňuje na náročnost celého procesu MUDr. Martin Zeman, praktický lékař z Prahy 4.

Díky novému očkovacímu modulu na platformě Medevio a v pacientských aplikacích My.Medevio mohou praktičtí lékaři hromadně oslovit všechny své pacienty a zjistit u nich zájem o očkování v jejich ordinaci. Stačí přes platformu napsat jeden text SMS zprávy a ten odeslat. Lékař si přitom může vybrat, zda pomocí jedné SMS osloví všechny své pacienty, či jen ty vybrané a vyfiltrované například dle věku či chronického onemocnění. Pacientům přijde SMS, na kterou stačí odpovědět opět SMS zprávou. Ty, kdo svůj zájem potvrdí, automaticky Medevio zařadí do seznamu pacientů čekajících na očkování. Lékař tento potvrzený seznam vidí a může si sám pacienty v něm seřadit dle priority potřeby očkování - například dle závažnosti diagnózy, nebo podle své nejlepší znalosti aktuálního stavu svého klienta. V okamžiku, kdy má objednanou vakcínu, zadá do Medevia časové rozmezí, ve kterém může ten či který den očkovat a počet pacientů, pro které bude mít dávku. Veškerou další komunikaci obslouží Medevio samo. Pacientům pošle návrh s termínem opět pomocí SMS, a to tak, aby se na ty s nejvyšší prioritou dostala vakcína co nejdříve.

“Náš nový očkovací modul je nachystán na to, aby lékař mohl rychle a snadno pozvat čekající na očkování ve chvíli, kdy bude vědět, kolik očkovacích dávek a kdy mu do ordinace dorazí. Z předem nachystaného seznamu poskládaného dle priority jen vybere příslušný počet pacientů, kterým pak Medevio pošle automatickou SMS s možným termínem očkování. Pacient pak  opět pomocí SMS termín buď potvrdí, nebo odmítne. Pokud mu termín nevyhovuje, systém pak automaticky osloví dalšího náhradníka v pořadí. Lékař tak za pár minut své práce získá kompletní přehled o tom, který pacient a kdy mu na očkování dorazí, aniž by musel on či jeho sestra trávit hodiny obvoláváním každého v kartotéce,” popisuje novou funkcionalitu lékař a farmakoekonom Tomáš Doležal, CEO Cogvio Medical, která platformu Medevio vyvíjí a nabízí do ordinací praktiků, pediatrů i dalších ambulantních specialistů.

Funkce hromadného oslovování, nabízení termínů a potvrzování návštěvy ze strany pacientů bude v platformě Medevio využívána i k jiným účelům, než je organizace očkování proti COVID-19. Lze ji analogicky použít k organizaci očkování proti sezónní chřipce nebo pneumokokům. Pediatři ji mohou využívat při komunikaci s rodiči ohledně očkování svých dětských klientů. Modul bude ale možné využít pro zjednodušení domluvy například preventivních prohlídek i celé řady dalších aktivit.

Medevio už zpracovalo dva tisíce požadavků pacientů

Platforma Medevio automatizuje administrativní úkony lékařů a sester. Sbírá totiž požadavky pacientů například na vydání receptu na lék, objednání se do ordinace s akutními potíži či k pravidelné kontrole. Tyto požadavky pak řadí dle lékařerm předem definované priority. V ordinacích tak šetří čas lékařů i sester a odlehčuje zátěž spojenou se zvýšeným počtem telefonátů do ordinací nejen kvůli koronaviru.

V ostrém provozu aplikace běží od začátku března. Za první dva měsíce už se do aplikace registrovalo více než 1 000 pacientů z ordinací praktických lékařů i pediatrů. Pacienti již přes pacientskou aplikaci My.Medevio lékařům poslali více než 2 000 požadavků. Rekordmani mezi lékaři denně vyřídí až 40 požadavků pacientů. Mohou tak jednak ušetřit v průměru až hodinu denně. Zároveň se díky automatickému třídění požadavků pacientů mohou věnovat nejprve těm nejvíce naléhavým.

Pacienti mohou přitom nově využívat i mobilní aplikace pro iOS i Android. Mobilní aplikace nabízí ještě rychlejší cestu k vlastnímu praktickému lékaři či ambulantnímu specialistovi. Aplikace nabízí vše, co pacienti znají z webového rozhraní a kromě zadání požadavku zde mohou využít i chat s lékařem. Ten je vhodný například při konzultaci aktuálních změn zdravotního stavu při předepisování pravidelných léků. 

Zdroj: Komerční sdělení

Sdílejte článek

Doporučené

Vystavování ePoukazů

17. 12. 2024

Dnešní Poradna přináší přehled o tom, jak funguje ePoukaz, kde ho lze uplatnit a jaké možnosti má lékař při jeho předání pacientovi. Představí mimo…