Přeskočit na obsah

HZP bude klientům garantovat čekací lhůty na zákroky a vyšetření

Hutnická zaměstnanecká pojišťovna (HZP) zahájila nový projekt, který by měl jejím pojištěncům garantovat čekací doby na vybranou zdravotní péči. Projekt se netýká základní zdravotní péče u praktických lékařů, gynekologů a stomatologů. Vztahuje se na zákroky, operace a vyšetření ve zhruba dvacítce vybraných oborů, například kardiologii, ortopedii, urologii, onkologii či očním lékařství, řekla dnes novinářům zdravotní ředitelka pojišťovny Pavla Kiovská.

Garantované čekací lhůty si pojišťovna domluvila s některými vybranými lůžkovými zdravotnickými zařízeními. V Moravskoslezském kraji jich je v současnosti devět. Projekt HZP připravovala od loňského září a letos má na něj vyčleněno 200 milionů korun. Při sestavování čekacích lhůt vycházela pojišťovna z možností a kapacit zdravotnických zařízení. Není tak vyloučeno, že například v některých oblastech může být pojišťovnou garantovaná lhůta i vyšší než je běžná čekací doba.

Podle finančního ředitele pojišťovny Radovana Kouřila však není podstatné to, že by v ojedinělých případech mohly být lhůty delší, ale skutečnost, že se pojišťovna jako první v zemi rozhodla čekací doby svým klientům garantovat. Kiovská uvedla, že například na rehabilitaci čekají pacienti v průměru čtyři až šest týdnů, pojišťovna jim zaručuje dvoutýdenní čekací dobu. Stejně dlouhou lhůtu dává například i pro CT vyšetření, kde je průměrná doba podle Kiovské tři až čtyři týdny.

Projekt je určen pojištěncům, kteří jsou u HZP registrováni minimálně jeden rok. Pojištěnec, který má zájem o tuto službu, musí mít doporučení praktického lékaře nebo specialisty. Za nedodržení stanovené čekací doby získá pojištěnec od HZP bonus ve výši 1000 korun, který může vyčerpat na libovolný preventivní program, které pojišťovna nabízí. Klient, který bude chtít tuto službu využít, musí oslovit například kontaktní centrum pojišťovny, její pracovníci mu vyšetření ve vybraném zařízení v blízkosti bydliště zajistí a klienta pak znovu kontaktují s informací o dohodnutém termínu.

HZP má v současnosti 362.000 pojištěnců. Za první čtvrtletí získala asi 10.000 nových klientů. Během letošního roku má v plánu získat celkem 20.000 až 40.000 nových klientů.

Zdroj: ČTK

Sdílejte článek

Doporučené

Vystavování ePoukazů

17. 12. 2024

Dnešní Poradna přináší přehled o tom, jak funguje ePoukaz, kde ho lze uplatnit a jaké možnosti má lékař při jeho předání pacientovi. Představí mimo…