HOSPIMedica: Daňový kalkulátor pro ideálního výši daru
Seminář Mediální kampaň 30 dní pro neziskový sektor aneb jak o sobě dát vědět na veřejnosti se uskutečnil v rámci mezinárodního veletrhu HOSPIMedica v pavilonu A. Zástupci neziskových organizací se na něm seznámili jak správně napsat tiskovou zprávu nebo jak využívat k propagaci PR články. Dalším tématem byla problematika snižování daňového základu při poskytnutí peněz či daru neziskovým organizacím.
Kateřina Jurigová z agentury QandA uvedla, že od začátku října bude k dispozici na portálu www.neziskovky.cz daňový kalkulátor, jehož prostřednictvím si budou moci lidé spočítat, kolik je ideální dar, jež mohou ročně poskytnout těmto subjektům. Převážná většina veřejnosti vnímá podporu neziskových organizací jako záležitost veřejných sbírek, zaslání dárcovských SMS a aktivit firem a podnikatelů. Mnoho zaměstnanců neví, že i oni mají možnost snížit si daňový základ a zároveň pomoci neziskovým organizacím.
Každá fyzická osoba podle zákona o daních z příjmů může odečíst hodnotu daru ze svého základu pro výpočet daně, pokud celková hodnota darů je větší než dvě procenta základu daně nebo činí alespoň tisíc korun. Zaměstnanec může příslušný doklad o daru předat účetnímu podniku, který je povinen toto zohlednit. Dar tedy není výsadou jen podnikatelů a firem.
Koordinátorem Mediální kampaně 30 dní pro neziskový sektor v Jihomoravském kraji je občanské sdružení Logo. Tato nezisková organizace se věnuje systematické pomoci osobám postiženým závažnými poruchami komunikace a hybnosti a jejich rodinným příslušníkům. V České republice trpí poruchami řeči 750 tisíc lidí, z toho 350 tisíc dětí. Jedinci postiženi závažnými poruchami komunikace často nedokáží vyjádřit své základní potřeby, pocity a myšlenky – nejsou schopni říci ani jednoduchou větu.
Zdroj: BVV