Přeskočit na obsah

Ambulantní specialisté žádají premiéra: Vyměňte ministra Němečka...

USNESENÍ

 SJEZDU

SDRUŽENÍ

 AMBULANTNÍCH 

 SPECIALISTŮ   ČR,o.s.

konaného dne 21.10. 2016.

 

I. Sjezd schvaluje

* zprávu o činnosti rady za uplynulá období,

* zprávu o hospodaření SAS ČR a zprávu revizní komise SAS.

 

II. Sjezd zvolil pro další volební období

 

a) do funkce předsedy SAS ČR: MUDr. Zorjana Jojka,

b) do funkce výkonného místopředsedy SAS ČR: MUDr. Marii Duřpektovou,

c) do funkce místopředsedy – správce SAS: MUDr. Pavla Kostku,

d) do funkce pokladníka SAS sjezd zvolil : MUDr. Andreu Vocilkovou.

 

 

Radu SAS ČR ve složení:

MUDr. Radoslav Bureš,

MUDr. Eugen Příbaň,

MUDr. Vladimír Medek,

MUDr. Jiří Nedělka,

MUDr. Lubomír Berka, CSc.

MUDr. Václav Šupík,

MUDr. Marta Červenková,

MUDr. Jan Šmejkal,

MUDr. Jiří Syrovátka.

 

 

Revizní komisi SAS ČR ve složení:

MUDr. Martin Pretl, CSc.,

MUDr. Zuzana Lapková,

MUDr. Michaela Janského.

 

 

III. Sjezd bere na vědomí udělení čestného členství v SAS MUDr. Ivanu Julišovi, MUDr. Janu Šťastnému a MUDr. Františku Plhoňovi.

IV. Sjezd schvaluje změnu odst. 2, § 22 stanov:

* nahrazuje slovo lékaři slovem členové

* do kandidátky č. 3 připisuje odbornost logopedie.

 

V. Další usnesení dle průběhu sjezdu:

 

a) Nebude-li příloha č. 3 úhradové vyhlášky pro rok 2016 obsahovat pravidla, která by zajistila alespoň 2,5%ní navýšení našich úhrad v roce 2017 proti našim tržbám v roce 2016, vyzývá Sjezd všechny ambulantní specialisty, aby nepodepisovali úhradové dodatky pro rok 2017, budou-li ve znění této přílohy č. 3. Sjezd ukládá Radě, aby se všemi pojišťovnami vedla jednání o zlepšení podmínek našich úhrad, což považujeme za žádoucí k zajištění nezbytného rozsahu fungování AS v ČR.

 

b) Sjezd vyzývá předsedu vlády, aby zvážil personální změny ve vedení ministerstva zdravotnictví.

Důvodem je to, že ministr zdravotnictví a jeho náměstek pro zdravotní pojištění zapomněli nebo se z členům SAS neznámých důvodů rozhodli nesplnit sliby, které vedení SASu dali na několika jednáních.

Na podzim 2015 nám bylo výslovně slíbeno, že nejpozději do roku 2018 budou úhrady dorovnány na úroveň platného seznamu výkonů. Aby tento slib platil, musely by úhrady stoupat minimálně o 2% ročně, nikoli jen o 1%, jak bylo uvedeno v úhradové vyhlášce pro rok 2016 a 0,5%, jak je nyní v návrhu vyhlášky pro rok 2017.

8.9.2016 nám bylo slíbeno, že koeficient ve vzorci limitu úhrad v příloze č. 3 úhradové vyhlášky pro rok 2017 nebude 1,035, jak je navrženo nyní, ale minimálně 1,05.

Sjezd konstatuje, že jde o v historii vyjednávání SASu s MZ o zcela mimořádný jev a vyzývá předsedu vlády, aby personální obsazení vedení MZ nechal upravit tak, aby se podobné situace již nikdy neopakovaly.

 

c) Sjezd ukládá Radě, aby nadále vedla jednání s vedením MZ, jehož účelem by byla plná kompenzace poklesu příjmů v rámci zrušení regulačních poplatků.

 

d) Sjezd ukládá Radě, aby se všemi prostředky domáhala nápravy nerovnosti, kterou obsahuje návrh úhradové vyhlášky pro rok 2017. Sjezd považuje za nepřijatelné, aby ambulance nemocnic měly meziroční navýšení úhrad o 9 resp. 26%, zatímco mimonemocniční ambulantní specialisté jen 0,5%.

 

e) Sjezd vyzývá MZ a zdravotní pojišťovny, aby Radě SAS poskytly rozbor dat, ze kterých bude jasné, jakým způsobem se vyvíjí náklady v segmentu AS.

 

f) Sjezd ukládá radě SASu, aby jednala s vedeními zdravotních pojišťoven ve věci regulací za předepsané léky a za vyžádanou péči komplementu u odbornosti 207 (alergologie a klinická imunologie) tak, aby nedošlo k tvrdým regulačním srážkám způsobeným výpadkem výroby testovacích a léčebných alergenů.

 

g) Sjezd odmítá návrh na zavedení povinných „stáží“ soukromých lékařů v nemocnicích. Pro takový krok neexistuje žádné logické odborné zdůvodnění, vedl by ale jistě ke zhoršení dostupnosti ambulantní péče v ČR a neúměrnému finančnímu přetížení soukromých praxí.

 

h) Sjezd vyhlašuje, že podpoří jen takové změny kompetencí mezi obory, které nepovedou ke zhoršení kvality péče a budou mít podporu příslušné odborné společnosti. Sjezd odmítá, aby se opakovala situace z roku 2009, kdy byla za zády diabetologické společnosti přesunuta část péče o diabetiky k praktickým lékařům.

 

i) Sjezd vyhlašuje, že odmítne jakýkoli návrh zákona o neziskových nemocnicích, který bude obsahovat záměr rozdělit poskytovatele ve vztahu k finančním zdrojům a zdanění tržeb na základě toho, kdo je jejich vlastníkem.

 

j) Sjezd ukládá radě SAS připravit žádost o výjimku ze zákona o elektronické evidenci tržeb pro ty ambulance, jejichž příjem v hotovosti mimo fakturaci zdravotním pojišťovnám nepřesahuje 60 000 Kč ročně.

 

k) Sjezd žádá Ministerstvo zdravotnictví, aby podpořilo žádost SAS o výjimku ze zákona o elektronické evidenci tržeb pro ty ambulance, jejichž příjem mimo fakturaci zdravotním pojišťovnám nepřesahuje 60.000,- Kč ročně.

 

l) Sjezd opakovaně vyhlašuje, že bude akceptovat jen takové formy e. health, které budou lékařům zjednodušovat a zlevňovat jejich práci, nikoli ty, které vedou jen ke shromažďování dat do úložišť, vykrádají poskytovatelům know-how, přičemž práci lékařů komplikují a odvádějí peníze mimo samotnou zdravotní péči.

 

m) Sjezd ukládá Radě, aby usilovala o všeobecné prosazení hodnocení kvality ambulantního zdravotnického zařízení podle námi vyzkoušeného a osvědčeného systému ASAC při udělování akreditací kvality.

 

n) Sjezd ukládá Radě žádat jednotlivé ZP o smlouvy na dobu neurčitou pro odbornosti komplementu (rentgen).

 

o) Sjezd vyhlašuje, že záměrem SAS bude i nadále prosazovat to, aby soukromí lékaři mohli své praxe vykonávat formou svobodného lékařského povolání.

 

p) Sjezd ukládá Radě využívat v jednáních o všech výše uvedených bodech i politické a nátlakové prostředky.

 

Kongresové centrum hotelu Floret, Průhonice u Prahy 21. 10. 2016.

Zdroj: SAS

Sdílejte článek

Doporučené

Vystavování ePoukazů

17. 12. 2024

Dnešní Poradna přináší přehled o tom, jak funguje ePoukaz, kde ho lze uplatnit a jaké možnosti má lékař při jeho předání pacientovi. Představí mimo…