Slevy a bonusy v lékárnách končí
29.6.2011
Autor:
Rok 2008 přinesl novinku z názvem regulační poplatky, pak přibylo sousloví za položku na receptu. Některé lékárny vracely poplatky tak dlouho, dokud jim to soud nezakázal. Ani tak ale marketingová lákadla nezmizela. Přineste recept, dostanete slevu, hlásají hlavně velké lékárny.
Tomáš Hanzlíček, pracovník lékárny, Liberec:
Našim pacientům účtujeme regulační poplatky, to jsem ze zákona povinni, ale zároveň naše firma nabízí pacientům klientský systém, což je klientská kartička, na základě které má každý pacient automatickou slevu 30 Kč za recept.
Podle jedněch právo na konkurenční boj, podle druhých chytá horákyně. Když se nemůže vracet, budou se rozdávat bonusy.
Leoš Heger /TOP 09/, ministr zdravotnictví:
Jeden výklad je, že jestliže existuje někde konkurenční prostředí a volný trh, tak si může každý obchodních dělat, co chce. Na druhé straně existuje názor, že regulační poplatky byly určené zákonem.
A navíc prý slevy hatí záměr regulovat. Pacienti pak berou více léků, než je zdrávo.
Stanislav Havlíček, prezident České lékárnické komory:
Mohou uvést příklad ze Slovenska, kdy si pacienti pro dosažení bonusů v lékárnách nechali předepisovat extrémní množství léčiv, aniž by to kdokoliv zkontroloval.
Anketa.
Když mi dají 30 Kč, tak si něco koupím, co potřebuji, prostě za to.
Anketa:
Mě těch 30 Kč nezabije.
Některé velké lékárny tvrdí, že mají právo bonusy rozdávat, praktikují to už léta, nehledě na poplatky. Konec bonusů prý znamená začátek zdražování.
Pavel Vajskebr, ředitel společnosti Česká lékárna:
Průměrně by se zvedly doplatky až o 50 % a samozřejmě ten klient by neměl nárok nebo nemohl by získat bonus, který dneska průměrně na jednu klientskou kartu dosahuje někde kolem 40 Kč měsíčně.
Leoš Heger
Lékárny si svou cestu k tomu, aby byly konkurenceschopné, najdou.
Podle České lékárnické komory musí na ceny jednoduše dohlédnout stát.
Zdroj: ČT