Paradox otazníku aneb jak jsme zvýšili čtenost našeho zpravodaje
Milí čtenáři,
jistě jste již někdy stáli před úkolem poslat někomu důležitý e-mail, e-mail, na kterém záleží. V takovém případě si po sobě všechno nejméně dvakrát přečtete, zkontrolujete, zda má vaše zpráva jasný předmět, případně zda má vůbec nějaký předmět a zda ji posíláte ze správné adresy. Ještě opravíte interpunkci a teprve pak odešlete.
A teď si představte, že je vaše zpráva určena tisícům čtenářů, a ještě jste poprvé odpovědní za to, že se nepřihodí žádný malér. Ne že by všichni netrpělivě čekali u svých počítačů, až novinky dorazí do e-mailové stránky, aby je mohli otevřít. Ale jednou tam dorazí a záleží i na vás, jestli skončí rovnou v koši, nebo budou otevřeny, aby mohly nabídnout články, které jsme pro vás v redakci napsali. Otevření by mělo být samozřejmě cílem každého zpravodaje, ať už ho posílají zahrádkáři, bankéři nebo novináři. A vzhledem k tomu, že každou akci můžete měřit a vyhodnotit, vždycky přesně víte, jak se vám to povedlo.
Usoudili jsme, že i náš zpravodaj potřebuje změnu, a proto jsme se, mimo jiné, rozhodli dávat do předmětu našeho zpravodaje titulek nejzajímavějšího článku dne. Takže sedíte u počítače, kde je souhrn zpráv připravený k odeslání. Všechno si desetkrát přečtete a zkontrolujete. Zodpovědnost svazuje a klade otázky. Není jméno profesora Svačiny napsáno s malým písmenem? Zrovna v tomto případě by mohl článek získat zcela jiný rozměr. Nezaměnili jsme fotografie právníků v sekci Legislativa? Je předmět dost úderný? Na všech školeních internetového marketingu se učí, že otázky v předmětu mailu přitahují pozornost. Takže pozor, nezapomenout na otazník. Všechno OK? Odeslat zpravodaj.
S lehkým rozechvěním sledujete stoupající počet odeslaných zpravodajů a klesající počet uživatelů, kteří ještě nebyli obesláni. Pak dorazí nová zpráva i do vaší redakční schránky. Otazník! Nikdo netušil, že právě otazník způsobí v předmětu včerejšího zpravodaje katastrofu, ale celý proces už nelze zastavit. Hromadné odesílání mailů je stejné, jako rozjetý vlak – má strašně dlouhou brzdnou dráhu a zabránit nárazu se většinou stejně nepodaří.
Otázku, jež měla sloužit jako pobídka k otevření novinek, si nikdo nepřečte. Místo rekordu ve statistikách nám otazník prokázal medvědí službu. I když … již dlouho nepamatujeme, že by si zpravodaj otevřelo tolik uživatelů. Možná je nečitelný předmět novým klíčem ke zvýšení čtenosti zpravodaje. Dobrá zpráva je, že jsme problém s otazníkem okamžitě vyřešili. A v pondělí to zkusíme s vykřičníkem.
Chcete sledovat v přímém přenosu, jak to dopadne? Přihlásit k odběru zpravodaje se můžete zde.
Zdroj: MT