Dr. Max kvalitu v žádném případě "nešidí"
Dne 2. 9. 2013 publikovala MFD článek Triky ze supermarketů pronikají do lékáren. Jako představitel lékárenské sítě Dr. Max považuji za přirozené, že jsme součástí konkurenčního boje na lékárenském trhu.
Taktéž rozumím tomu, že jsou vlastníci lékáren, výrobci konkurenčních produktů anebo někteří představitelé lékárenské komory, kteří nesouhlasí s naší obchodní strategií a veřejně ji kritizují.
Ničím nepodložené osočování z nižší kvality našich léků a produktů je však výrazně za hranou běžného konkurenčního boje. To, že si můžeme dovolit štědřejší bonusový systém a že můžeme přinášet produkty privátní značky, které ve výsledku znamenají úsporu pro pacienta, vychází hlavně z celkové tržní pozice lékárenské sítě Dr. Max, která v Česku, na Slovensku a v Polsku bude v krátké době představovat více než 800 lékáren. Dosahujeme úspory při nakupování a při jednáních s výrobci léků a doplňků stravy. Je to výhoda, která je přirozeně "trnem v oku" pro naši konkurenci.
Standardy kvality lékárenských služeb, které jsou poskytovány v naší síti Dr. Max, tvoří z našich lékáren kvalitní lídry a z našich farmaceutů špičkové profesionály. Pouze v tomto roce jsme již na vzdělání a školení farmaceutů vynaložili více než šest milionů korun. Jakékoliv marketingové praktiky, ať už se jedná o věrnostní programy, slevy, nebo o privátní značku, nikdy nejsou poskytovány na úkor kvality služby a hlavně kvality léků či doplňků stravy.
K samotným skutečnostem prezentovaným ve zmíněném článku. Redakce se svá tvrzení snaží opřít o výsledky tzv. kontrolního nákupu v lékárně Dr. Max. Zmiňuje se přitom o jednom léku proti bolesti a třech potravinových doplňcích. V dalším textu se autorka podrobněji věnuje už jen jedinému přípravku. Faktem je, že B-komplex prodávaný pod vlastní značkou Dr. Max obsahuje o jednu složku víc než běžně prodávané produkty, a laktobacily Dr. Max vyrábí jeden z nejrenomovanějších výrobců na světě garantující vysoký počet mikroorganismů i na konci expirační doby.
Při echinaceových kapkách autorka zcela opomíjí fakt, že rozhodující informaci o kvalitě a účinku poskytuje obsah látek extrahovaných z byliny, tedy obsah aktivních složek v přípravku. Odborným ukazatelem je tu obsah sušiny v extraktu. Kapky Dr. Max obsahují minimálně tři procenta sušiny, v textu zmiňované kapky vyráběné společností Aromatica jen 0,7 procenta.
Pokud jde o jediný ukazatel, který autorku zajímal, tedy koncentraci etanolu, ten neříká o obsahu účinných látek nic. Podstatná je koncentrace účinné látky echinacea extrakt, čili jaké množství bylinného extraktu bylo použito při výrobě daného přípravku. Koncentrace alkoholu v přípravku nemá žádný vliv na léčivé účinky. Navíc, na trhu jsou běžně dostupné echinaceové kapky obsahující i nižší hodnoty koncentrace lihu než v článku kritizovaných 30 procent.
Všechny produkty, které nabízíme pod značkou Dr. Max, vyrábí renomovaní smluvní partneři, kteří mají zkušenost s farmaceutickou výrobou a dodávají je ve velkém množství nejen pro český trh, ale i na celosvětové trhy. Tito výrobci nemohou kontraktačně a ani z hlediska své profesionální reputace snižovat kvalitu a obsah účinných látek v produktech a poškozovat tak značku Dr. Max a pacienta, uživatele přípravku. Obvinění tohoto druhu považujeme za nepřiměřený konkurenční boj.
Luboš Korbelář, obchodní ředitel Dr. Max
Zdroj: Mladá fronta Dnes