Veselejší a lidštější LDN
Její vedení se rozhodlo seniorům, kteří jsou dlouhodobě hospitalizováni na oddělení následné péče, zpříjemnit pobyt nejen tím, že upraví interiér oddělení, ale bude pro ně připravovat i další doprovodné akce, aby se cítili více jako doma. Prostředky na nákup nového vybavení nemocnice nedostala, zbývalo tedy oslovit sponzory. Postup, který zvolila, může být inspirací i pro ostatní. „Základem bylo zpracování projektu, který jsme příznačně nazvali Barevné stáří. Abychom byli se žádostí o sponzorské dary přesvědčivější, nabídli jsme také sponzorům, že si mohou oddělení přijít kdykoli prohlédnout a tak si ověřit, jak jejich dary využívají sami pacienti,“ říká tisková mluvčí inéz Bortoliová. Firmy podle ní mohly také využít reklamní plochy a média nemocnice pro realizaci svých regionálních kampaní. „Především jsme ale projekt Barevné stáří neprezentovali jako pomoc nemocnici nebo zdravotnictví, nýbrž lidem, jako jsme my všichni. Myslím, že právě to je ze všeho nejdůležitější,“ odhaluje tajemství úspěchu i. Bortoliová. Bylo také důležité, že vedení nemocnice při jednání se sponzory přesně popsalo, proč potřebuje oddělení např. plastové nádobí, proč má velkou spotřebu ložního prádla apod., aby sponzoři neměli pocit, že mrhají penězi. Navíc dekorace pomohly vyrobit děti z Deváté základní školy ve Frýdku-Místku.
...
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 22/2006, strana 16
Zdroj: