Přeskočit na obsah

Tradice značky Sandoz zavazuje

Od akvizice Leku skupinou Sandoz, která je generickou divizí společnosti Novartis, uběhly čtyři roky. Po celou tu dobu Lek figuroval jako člen skupiny Sandoz, od 1. dubna se do ní de- finitivně integruje. Nabízí se otázka, jak se tato změna projeví na trhu?
Po sérii akvizic, která začala prakticky už roku 1963 převzetím rakouské Biochemie a vyvrcholila loni integrací německého Hexalu, je Sandoz globální společností nabízející nejširší portfolio generických léků. Jedná se o 600 účinných látek ve více než 5 000 lékových formách. Pokud jde o celkové objemy prodeje, v roce 2005 byl Sandoz s obratem 4,7 miliardy amerických dolarů na druhé příčce (pozn. red.: první byla izraelská Teva s 5,3 miliardy dolarů). Už dnes působí ve 120 zemích světa a k jeho nesporným výhodám patří i fakt, že má svá vývojová, výrobní i distribuční centra na všech kontinentech.A pokud jde o postavení na českém trhu?
Až dosud zde skupinu Sandoz organizačně zastupují jak Lek Pharma, s. r. o., tak Hexanel, s. r. o. Od prvního dubna se také Lek Pharma přejmenuje na Sandoz a spolu s Hexanelem bude na trhu v České republice nabízet přibližně 90 účinných látek ve více než 250 lékových formách.V řadě anatomicko-terapeuticko- chemických (ATC) skupin léčiv mají společnosti, které jsou členy skupiny Sandoz, na českém trhu tradičně silné zastoupení. Předpokládám, že se globální změna projeví i u nás dalším rozšířením nabídky.
...

Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 9/2006, strana 8

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené