Šestero dobrých rad pro zdravotnická zařízení
Odpovědnost všech pracovníků
Bezpečí ve zdravotnickém zařízení je prioritou všech pracovníků bez ohledu na jejich zařazení a funkci. Všichni pracovníci musejí být informováni o rizicích při poskytování zdravotní péče a o jejich možné prevenci.
Chyby jako trvalá výzva
Chybovat je lidské, a tudíž chybují i zdravotníci bez ohledu na kvalifikaci a délku praxe. Složitost systémů ve zdravotnictví a nedostatečná informovanost zdravotníků o principech prevence pochybení zvyšují riziko jejich výskytu.
Racionální přístup
Šetření příčin pochybení není cestou k hledání viníků, ale nástrojem k posouzení rizik v existujících systémech a procesech.
Analýza
Zavedení systémů hlášení nežádoucích událostí i nedokonaných pochybení (tzv. skorochyb) je účinným nástrojem k identifikaci rizik a k zavedení příslušných preventivních opatření. nesankční postupy otevřený a nesankční přístup k šetření pochybení povede k jejich časnému hlášení a sníží riziko poškození pacientů.
Administrativní podpora
Přesný popis procesů probíhajících ve zdravotnickém zařízení (zejména těch, jež se bezprostředně týkají pacientů) a jejich standardizace snižují riziko výskytu pochybení.
Zdroj: Medical Tribune