Přeskočit na obsah

Šestero dobrých rad pro zdravotnická zařízení

 

Odpovědnost všech pracovníků
Bezpečí ve zdravotnickém zařízení je prioritou všech pracovníků bez ohledu na jejich zařazení a funkci. Všichni pracovníci musejí být informováni o rizicích při poskytování zdravotní péče a o jejich možné prevenci.

Chyby jako trvalá výzva

Chybovat je lidské, a tudíž chybují i zdravotníci bez ohledu na kvalifikaci a délku praxe. Složitost systémů ve zdravotnictví a nedostatečná informovanost zdravotníků o principech prevence pochybení zvyšují riziko jejich výskytu.

Racionální přístup

Šetření příčin pochybení není cestou k hledání viníků, ale nástrojem k posouzení rizik v existujících systémech a procesech.

Analýza
Zavedení systémů hlášení nežádoucích událostí i nedokonaných pochybení (tzv. skorochyb) je účinným nástrojem k identifikaci rizik a k zavedení příslušných preventivních opatření. nesankční postupy otevřený a nesankční přístup k šetření pochybení povede k jejich časnému hlášení a sníží riziko poškození pacientů.

Administrativní podpora
Přesný popis procesů probíhajících ve zdravotnickém zařízení (zejména těch, jež se bezprostředně týkají pacientů) a jejich standardizace snižují riziko výskytu pochybení.

Zdroj: Medical Tribune

Sdílejte článek

Doporučené