Přeskočit na obsah

Průzkum: Čechům chybí online komunikace ve zdravotnictví

Podle nedávného průzkumu společnosti CompuGroup Medical Češi postrádají online služby při komunikaci s lékaři. Pro to, aby měli u svého lékaře možnost online objednávání, konzultace, výsledky vyšetření nebo vystavení receptu na dlouhodobě užívané léky, se vyslovila naprostá většina dotázaných.

Elektronická komunikace totiž v současné době pacientovi umožňuje objednávání přímo do kalendáře lékaře, konzultace aktuálního zdravotního stavu, sdílení výsledků vyšetření nebo online zaslání receptu na dlouhodobě užívané léky. V současnosti podobné komplexní služby poskytuje pouze řešení CGM LIFE eSERVICES od společnosti CompuGroup Medical ČR.

Rostoucí oblibu elektronické komunikace u svých pacientů potvrzují také samotní lékaři. „Pacienti jsou většinou spokojeni a jsou rádi, že si termín vyberou sami, případně že najdou i termín uvolněný na poslední chvíli. Oceňují možnost objednat se i jinou formou bez zbytečného telefonování pouze v ordinačních hodinách lékaře a vnímají to jako ‚něco, co jen tak někde nemají‘,“ popisuje své zkušenosti s řešením CGM LIFE eSERVICES Bc. Iva Nikodémová z Polikliniky Modřany.

Co podle průzkumu velké většině českých pacientů chybí a co by u svých lékařů rádi viděli, je také např. online výpis ze zdravotní dokumentace nebo vyzvednutí laboratorní žádanky. Pro tuto možnost se vyslovili čtyři z pěti respondentů.

Online komunikace přináší samozřejmě výhody oběma stranám, jak pacientům, tak i lékařům. „Vítám každou možnost ulehčení tzv. papírování ve všech směrech, a proto bych i CGM LIFE eSERVICES svým kolegům doporučil. Výhodu také vidím v tom, že existuje možnost vzdálené správy počítače, a předpokládám, že vývoj bude pokračovat směrem k mobilním aplikacím chytrých telefonů, tabletů apod. Považuji vzájemnou obousměrnou online komunikaci mezi lékařem a pacientem za krok správným směrem,“ říká o tom praktický lékař MUDr. Ambrož Homola, Ph.D.

Čechům by ani výrazně nevadilo, pokud by podobné služby byly zpoplatněné. I když podle průzkumu se ochota k takovému využití snížila na necelou čtvrtinu dotázaných, další polovina uvedla, že by se rozhodovali podle výše poplatku za podobné služby. Tři čtvrtiny dotázaných by také preferovaly platbu podle skutečně realizované činnosti, tj. za jednotlivé služby nebo úkony.

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené