Problémové hodnocení úspěšnosti nemocnic
Strategie podpory kvality by měla zlepšit odbornost, provázanost a bezpečnost služeb a komunikaci mezi zdravotnickým personálem a pacienty. „Cílem akreditačního řízení je identifikovat chyby. Certifikát o akreditaci je pak udělen pouze zařízení, které je odstraní,“ uvedl D. Rath. Auditorské týmy podle ředitele odboru kvality zdravotní péče MZ Pavla Březovského detailně prověřují plnění celkem 50 akreditačních standardů, které pokrývají řadu funkcí a činností lůžkových zařízení. Akreditace by měly sloužit k hodnocení kvality nejen přímo řízených nemocnic, ale také regionálních zdravotnických zařízení. Pro ně by se mohly stát třeba levnější alternativou k probíhajícím akreditacím Joint Commission International a Spojené akreditační komise ČR. Kromě lůžkových zařízení jsou již nyní akreditovány i některé hygienické stanice a samostatné laboratoře. Pro různé typy zařízení se používají odlišné akreditační standardy. Společnou mají podle MZ pouze orientaci na zákazníka.
...
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 16/2006, strana 26
Zdroj: