Přeskočit na obsah

Ordinace „made by pacient“ 2.

Pacienti:

Mít možnost objednat se k praktickému lékaři po telefonu. Petr Bouzek:

O této otázce se velmi diskutuje. Pacient by tu možnost mít měl, je však třeba tuto službu zasadit do reálných možností praktického lékaře, který je klasickým lékařem prvního kontaktu. Kromě chronických pacientů k němu chodí i lidé s náhle vzniklým zdravotním problémem a nikdo nemůže říci, kolik vlastně pacientů bude muset lékař v konkrétní den ošetřit a jak mnoho času bude muset jednotlivým pacientům věnovat. A tito neobjednaní pacienti mají plné právo být ošetřeni. Co by se však stalo, kdyby měl lékař již všechen svůj čas zablokován objednanými pacienty? Taky by se na ně třeba vůbec nedostalo. To ale nejde. Jsou možné zhruba dvě cesty. Ordinační dobu rozdělit na dobu pro objednané pacienty a pro pacienty neobjednané, nebo objednávat v rámci ordinační doby tak, aby se dostalo na všechny.

Při průměrném počtu čtyřiceti až padesáti pacientů, kteří denně projdou ordinaci praktického lékaře, je to ale velmi obtížné.

Pacienti:

Mít možnost nalézt praktického lékaře v ordinaci jak brzy ráno, tak i k večeru.

P. B.:

Dnešní doba se vyznačuje různorodostí pracovních dob a také faktem, že mnoho pacientů se obává chodit k lékaři v pracovní době, aby nepřišli o své zaměstnání. Takže z hlediska pacientů je možnost navštívit praktického lékaře od sedmi hodin ráno do sedmi hodin večer velmi atraktivní. Jediná cesta je sdružení praxí, to znamená, že více lékařů se bude starat o stejnou skupinu pacientů a budou si brát něco jako směny. Tomuto modelu v zásadě nic nebrání, ale jako vždy jsou tu nějaká ale....

Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 23/2007, strana B1

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené