O kvalitě studia a absolventa
Slovo kvalita slyšíme a čteme stále častěji, umíme je dobře vnímat pro označování jakosti věcí a jejich hodnoty pro nás, méně už jako komplex vlastností ukazující na to, „co věc je“. Obojí se stalo společným východiskem a jmenovatelem 25 diskusních vystoupení, na nichž spolupracovalo 64 učitelů a studentů. Úvahy o mnohosti, četnosti, množství a počtu (kvantitě) a o souborech typických vlastností studentů i absolventů, samozřejmě vesměs kladných (kvalitě), prolínaly všemi třemi základními tématy v pořadí už druhé pedagogické konference, konané koncem února. Nazvány byly: Profil absolventa LF MU Brno; Oborová provázanost při studiu na LF Brno; Výuka praktických dovedností na LF MU. Dobrat se dobrého výsledku bez kvalitního studia každého jednotlivce nelze. Netřeba připomínat, že jeho individuální kvalita nemusí být v přímé závislosti na kvalitě přednášek, stáží a předepsané praxe. Ale hodnotné přednášky, stáže i praxe jsou „tahounem“ i směrovkou k informačním zdrojům, příkladným návodem, jak informace účelově třídit a jak využívat nejnovějších vědeckých poznatků přírodních a společenských věd, z nichž medicína profituje. Proto v zahajovacím projevu děkan fakulty prof. MUDr. Jan Žaloudík, CSc., využil sílu i význam českých předpon u slova „učit se“. Nikdo v sále nebyl na pochybách, že potřeba učit se, doučit se, naučit se, poučit se a vyučit se zůstane základní činností, prostupující celým lékařovým životem od školních lavic až po ukončení aktivní služby.
...
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 9/2006, strana 22
Zdroj: