MEDICAL FAIR News 2
Veletrh, známý doposud pod názvem HOSPIMedica, je také tradičním místem setkání špičkových odborníků ze všech oblastí zdravotnictví z Česka i zahraničí. Jaké novinky lze očekávat na největším středoevropském zdravotnickém veletrhu? O odpověď jsme požádali Ing. Věru Menšíkovou, ředitelku nového projektu Medical Fair Brno / Central Europe.
Novou značku mezinárodních veletrhů zdravotnické techniky MEDICAL FAIR, navazující na stávající veletrh HOSPIMedica, uvádí v Česku Messe Düsseldorf, pořadatel největšího světového veletrhu MEDICA. Jak se tato nová značka začlení do řetězce prestižních veletrhů “med by MEDICA group”?
Změna názvu veletrhu HOSPIMedica souvisí s dlouhodobou koncernovou strategií naší mateřské společnosti Messe Düsseldorf. Tímto rozhodnutím se náš projekt ještě více přiblížil ke společné komunikační kampani zdravotnických veletrhů pořádaných po celém světě – v Asii, Americe, Evropě a nově i v Austrálii. Svým vizuálním stylem se nová značka ještě více opírá o všeobecně známý design mezinárodní zdravotnické jedničky veletrhu MEDICA, a vytváří tak jasné spojení mezi mateřským veletrhem a regionálními satelitními veletrhy. Tato strategie se nevztahuje pouze na veletrh v Brně, ale také na všechny výstavy, které realizuje společnost Messe Düsseldorf ve své vlastní režii. K tomu patří samozřejmě i všechny veletrhy, které byly doposud pod názvem HOSPIMedica celosvětově organizovány.
To jsou změny, které mohou jednoznačně podpořit propagaci tuzemského veletrhu směrem k zahraničí. Předpokládám, že očekáváte v rámci této kampaně také zkvalitnění návštěvníků i účast zajímavých značek z oboru. Jsou ale již nyní známy konkrétní změny, které vám tato změna přinesla?
Prvním konkrétním výsledkem užší spolupráce mezi členy MEDICA GROUP bude letošní aktivní účast předních evropských odborníků v kongresových tématech, věnovaných nebezpečným infekcím či eHealth. Evropské špičky budou v Brně prezentovat svoje zkušenosti se zaváděním elektronického zdravotnictví a aplikací informačních technologií do zdravotnictví.
Brněnský veletrh již tradičně využívá odborná lékařská veřejnost k porovnání svých zkušeností a léčebných postupů a v rámci expozic vystavovatelů i ke srovnání dostupných technik a technologií. V minulém roce proběhla na výstavišti celá řada nových konferencí – na jaká další témata kromě IT ve zdravotnictví se letos můžeme těšit?
Odborný program veletrhu naváže na úspěchy minulých let a ještě více svoji specializaci prohloubí. Top tématy zdravotnického veletrhu MEDICAL FAIR budou i letos HI-TEC technologie a nově lékařské obory, které mají v našem regionu jednoznačně špičkovou evropskou úroveň – ať už se jedná o témata z oblasti chirurgie, onkologie či asistované reprodukce. Prezentace silných oborů bude probíhat jak v rámci odborných kongresů – mezinárodních a akreditovaných –, tak i v rámci výstavní plochy, v tzv. start-up centrech. V expozicích se budou tedy opět prezentovat nejmodernější technologie a výrobky odrážející poslední trendy v diagnostice a léčebných postupech. V rámci kongresů proběhnou i setkání nad tématy zdraví, prevence, rehabilitace či fyzioterapie – tolik jen namátkou z odbornou veřejností nejžádanějších témat. Celkově očekáváme zájem 5 000 aktivních účastníků z tuzemska i zahraničí.
Hlavním cílem účasti většiny firem na veletrhu je podpora značky, setkání s partnery, nalezení zajímavých obchodních příležitostí, a tím i zajištění odbytu pro vlastní produkty či služby. Jaké aktivity vyvíjíte směrem k získávání nových zahraničních obchodníků?
Veletrh MEDICAL FAIR byl letos premiérově zařazen mezi proexportní veletrhy a koná se s podporou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Součástí projektu je realizace incomingového programu obchodních misí z vytipovaných teritorií, o která naši vystavovatelé projevují dlouhodobě velký zájem. Pro vystavující firmy bude opakovaně připraven projekt BUSINESS POINT, který umožní dohodnout si předem obchodní jednání se zahraničními partnery.
Jak se mohou zúčastněné firmy dovědět o zahraničních misích a dalších aktualitách, které mohou zefektivnit jejich účast na veletrhu?
Doporučuji pravidelně sledovat stránky www.medicalfair.cz, které budou pravidelně přinášet aktuální informace o vývoji příprav veletrhu. Kromě toho zde vystavovatelé najdou také přihlášku na veletrh – mimochodem, do konce května platí zvýhodněné ceny plochy a firmy v tomto období mohou získat také speciální bonusy.
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 13/2008, strana B7
Zdroj: