Linet zdvojnásobí produkci lůžek
Více než dvě třetiny této částky budou určeny na nákup moderních technologií. K současným sedmi výrobním linkám přibudou dvě nové – plně automatizované a robotizované. Kromě vyspělých technologií bude v nové hale fungovat moderní dopravník, tzv. power and free, který umožní rychlé spojení mezi jednotlivými provozy – svařovnou, lakovnou, montáží – a odstraní jakékoli proluky ve výrobě. Odhadem by inovace měly zvýšit produktivitu práce minimálně o dvacet procent. Zkušební provoz nové výrobní haly by měl být zahájen již letos v listopadu.
Zákazníkům na míru
V příštím obchodním roce plánuje Linet výrobu 51 000 lůžek, což reprezentuje kompletní (!) lůžkový fond ČR. V současné době dodává lůžka v devíti modelových řadách a v 1 500 variantách. “Jsme nejsilnější v tom, že umíme své výrobky customizovat – upravit podle přání zákazníka. Evropská unie je sice velkým hospodářským prostorem srovnatelným s USA, ale každá země má svá pravidla, své anomálie a také tradiční výrobce, kteří se snaží odlišit od ostatních. Pokud se nepřizpůsobíte místním podmínkám, nemáte šanci vůbec projít veřejnou soutěží, protože nesplníte technickou specifikaci. Takže je třeba udělat takový produkt, který bude modulární, a tudíž levný a efektivní,” dodává Ing. Zbyněk Frolík, ředitel Linet. “Ve Spojených státech je situace jiná – tam platí ve všech zemích téměř stejná pravidla a zvyklosti. Pokud tedy vyvinete nový produkt, bude prodejný po celých státech ekvivalentně.”
Výroba v budoucnu také v zahraničí
Po důkladných analýzách se vedení firmy rozhodlo postavit novou výrobní halu v Čechách. “Přestože se jedná o naši dosavadní největší investici, tak si myslím, že zhruba za pět let –pokud se nám bude dařit zvyšovat produkci podle našich předpokladů – budeme muset opět uvažovat o další investici. Pak samozřejmě vyvstane otázka, zda nebudou země jako Ukrajina či Bělorusko pro lehké strojírenství výhodnější, než je Česká republika. Rovnice bude jednoduchá. Půjde o podmínky, které budou v naší zemi nastaveny pro podnikání – o průměrnou mzdu, daňovou a sociální zatíženost a samozřejmě o cenu, která se na trhu vyvine. Zatím nám rovnice nejlépe vyšla pro Českou republiku,” vysvětluje Ing. Tomáš Kolář, ředitel marketingu.
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 7/2008, strana B6
Zdroj: