Přeskočit na obsah

Kvalita a bezpečí zdravotní péče

Deset milionů pacientů po celém světě ročně zemře nebo prodělá komplikace v důsledku porušení pravidel bezpečnosti poskytované zdravotní péče. Uvedl to před necelým rokem Sir Liam Donaldson, předseda WHO Patient Safety, sekce Světové zdravotnické organizace pro bezpečnější zdravotnictví. Podle jeho slov se tento problém týká jak rozvojových, tak hospodářsky vyspělých zemí- vždyť i v jejich technologicky špičkově vybavených a erudovaným personálem obsazených nemocnicích je v důsledku hospitalizace zdravotně poškozen každý desátý pacient. Podle dat skupiny EUCOMED, která zastupuje společnosti zabývající se vývojem, výrobou a dodávkou zdravotnických technologií a jejímž členem je i společnost Johnson & Johnson, vede až pět procent všech chirurgických výkonů ke vzniku rané pooperační infekce. Hospitalizace pacienta se tak může prodloužit až o další týden, u ortopedických výkonů dokonce dvojnásobně.

Náklady na léčbu se pak zvyšují mnohdy až na trojnásobek. Podle dostupných údajů jsou ve státech Evropské unie postiženy nosokomiálními infekcemi až tři miliony pacientů za rok.

Nosokomiální nákazy jsou jen jedním z příkladů možného poškození pacienta ve zdravotnickém zařízení. Uvedená data jsou přesto do značné míry alarmující- především proto, že těmto infekcím lze předcházet. Je to výzva, k níž se musejí postavit všichni, kdo se na procesu poskytování zdravotní péče podílejí, včetně výrobců a distributorů zdravotnických prostředků. I proto jsme se rozhodli věnovat první letošní vydání Nemocničního speciálu tématu kvality poskytované zdravotní péče a bezpečí pacientů obecně. Jedná se o hodnoty, k nimž se společnost Johnson & Johnson hlásí a které do hlavní míry určují vývoj i výrobu jejích technologických produktů.

Zdroj: Medical Tribune

Sdílejte článek

Doporučené