Ještě jednou k ombudsmanovi
Již od svého vzniku prosazuje Česká asociace dodavatelů zdravotnických prostředků CzechMed větší roli pacienta při tvorbě zdravotního systému a větší možnost rozhodování o sobě samém. Obzvláště v posledních měsících se v celém státě hovoří o zdravotnictví, střetávají se různé pohledy, argumentuje se, někdy ekonomicky podloženě, někdy pouze ideologicky, ale nějak ve všech těch diskusích nezaznívá slovíčko PACIENT. Přičemž pacient, rozumějme KLIENT, je důvodem, proč všichni ve zdravotnictví jsou. České zdravotnictví prochází výraznými změnami, kdy různé skupiny sledují různé cíle, zatímco pacient se přestává v celé situaci orientovat. Klient, který navštíví zdravotnické zařízení, důvěřuje personálu, že mu poskytne co nejlepší péči. Jistě se o to snaží, přesto může mít pacient někdy pocit, že ne vše bylo provedeno tak, jak být mělo. Jaké možnosti v tom případě pacient v českém prostředí má? Stížnosti pacientů řeší v první řadě vedoucí nebo zřizovatel zdravotnického zařízení. Dále příslušný orgán státní správy, který provedl registraci zdravotnického zařízení, Česká lékařská komora (pokud jde o nedostatky v odborném či etickém postupu lékaře) a také zdravotní pojišťovny (pokud lékař odmítne provést zdravotní výkon spadající do hrazené péče).
...
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 5/2006, strana 19
Zdroj: