Přeskočit na obsah

Jak mohou pomoci informační technologie

Kvůli velkému tlaku na snižování výdajů postupují zdravotnická zařízení při strategickém plánování v oblasti informačních systémů a při výběru konkrétních řešení především s ohledem na dosažení co nejnižších vstupních nákladů. To na konferenci Efektivní řízení nemocnic s využitím IT připomněl Petr Stránský, konzultant zastupující Siemens Business Services. Takový přístup se sice z krátkodobého pohledu může jevit jako ekonomicky podložené chování, ve střednědobém horizontu však může být přínos takto vybraných systémů neutrální či dokonce ztrátový. Informační technologie a informační systémy má smysl nakupovat pouze s cílem zajistit dlouhodobou návratnost vložených prostředků v podobě uspořených nákladů. „Toto pravidlo platí všude a neobstojí častá výmluva, že ve zdravotnictví funguje všechno jinak, protože je to specifický obor,“ připomněl P. Stránský. Výsledkem je dnešní často neutěšený stav, kdy ve zdravotnických zařízeních existují izolované informační systémy, které spolu vzájemně nekomunikují a nepřinášejí tak plné využití svých možností.
...

Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 21/2006, strana 20

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené