Generálům se do bitvy nechce
Když se řekne ČAFF, jaký objem trhu s léky si pod tím máme představit?
Naše asociace má 25 členských společností, které dohromady zabírají necelých 65 % trhu v prodaných baleních a něco přes 30 % ve finančních objemech.Jste s hospodářskými výsledky spokojeni?
Leitmotivem existence naší asociace je, aby se všem dařilo, řekněme, predikovatelně. Neklademe si tedy za cíl, aby se firmy měly dobře. Musíme být realisty, víme, v jakém hospodářském prostředí v ČR působíme. Snažíme se provazovat některé své aktivity v rámci celé Evropy a hledat nové příležitosti celosvětově. Ale na tuzemské půdě je naším hlavním posláním zajistit stabilní a předvídatelné prostředí pro jednotlivé hráče. Jak v něm pak budou úspěšní, to už je jejich věc, nám jde o férové podmínky na samém začátku a o vzájemný respekt mezi konkurenty.Chcete říci, že se ČAFF hospodářskými výsledky svých členů nezabývá?
Na členských schůzích asociace skutečně nehodnotíme, zda někomu narostly tržby o čtyřicet procent a jinému klesly o šedesát. Ostatně od doby, kdy nepracuji v IMS Health (pozn. red.: dominantní mezinárodní společnost zaměřená na poskytování informačních řešení pro farmaceutické společnosti) a nemám k dispozici jejich aktuální čísla, žiji trochu ve vakuu. Ale obecně lze říci, že v loňském roce našim členům narostly tržby zhruba o pět až sedm procent. Což je v zásadě v souladu s tím, co se plánovalo.O generických přípravcích se hovoří jako o léku na ekonomické potíže zdravotních systémů všude na světě. Jsou jejich zítřky opravdu tak zářivé?
...
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 21/2006, strana 1
Zdroj: