GEHE Pharma se mění na ViaPharma
Na konci roku 2012 proběhla úspěšná akvizice společnosti GEHE Pharma Praha česko‑slovenskou investiční skupinou Penta Investmens. Tato změna s sebou přinesla řadu očekávání i závazků, mezi kterými byla i smluvní povinnost změnit do konce roku 2013 název nově vzniklé společnosti. Jeden z největších distributorů léčiv v ČR, GEHE Pharma Praha, se tak od 1. října 2013 přejmenoval na společnost s názvem ViaPharma s. r. o. Nemění se však pouze jméno společnosti, změny mohou partneři a zákazníci ViaPharma očekávat v dalších oblastech.
„Strategickým cílem naší společnosti bude získání vedoucí pozice mezi farmaceutickými distributory v České republice. ViaPharma chce být štikou na českém distribučním trhu – rychlou, spolehlivou a na zákazníky zaměřenou společností,“ naznačuje ambice staronového distributora PharmDr. Michal Krejsta, MBA, výkonný ředitel a jednatel ViaPharma, s. r. o., který je současně předsedou asociace AVEL. Během letošního roku jeho společnost ještě připravuje řadu marketingových aktivit, včetně dne otevřených dveří ve všech skladech a zajímavých produktových akcí a soutěží pro lékárny. Cílem těchto změn bude prohloubení existujících obchodních vztahů a budoucí rozvoj těsnější spolupráce s klienty.
Společnost ViaPharma operuje ve třech klíčových zákaznických segmentech. Prvním z nich je vlastní lékárenská síť s názvem Dr. Max, která reprezentuje přes 300 lékáren, další segment představuje lékárenská aliance A‑lékárna a ostatní trh veřejných lékáren, tyto dva segmenty dohromady představují asi třetinu veřejného lékárenského trhu (cca 800 lékáren). Třetí klíčovou obchodní oblastí je spolupráce s téměř všemi nemocničními a ústavními lékárnami, kterých je více než 190.
„Vývoj trhu směřuje k čím dál silnější a otevřenější soutěživosti, která jen posiluje komerční trend integrace a mění chování a přání našich klíčových zákazníků. Vezmeme‑li k tomu v potaz neustálou erozi cen a úhrad a turbulentní regulační změny, jsme vystaveni velkým nárokům, jak efektivně využít tržních sil a přetvářet zákaznické potřeby ve společný úspěch. Proto je naším posláním neustálá inovace a synergický přístup ve vytváření opravdu reálných přidaných hodnot a servisu napříč všemi obchodními segmenty našich klíčových zákazníků,“ říká k fungování společnosti PharmDr. Michal Krejsta.
Vize do budoucna
A jak ViaPharma vidí svou nejbližší budoucnost? „Plánujeme větší provázání vlastních distribučních center s e‑farmacií, což by mělo posílit aktivity našich internetových obchodů www.drmax‑lekarna. cz a www.docsimon.cz a vytvořit zázemí pro zásilkový prodej klíčovým zákazníkům. Dále chceme posílit zázemí pro přímé ústavní dodávky a začít budovat bezpečné distribuční kanály pro výrobce, které jim zajistí dodávky přímo ke koncovým odběratelům,“ vysvětluje PharmDr. Krejsta s tím, že jeho společnost má také v plánu vytvořit lepší zázemí pro přípravu individuálně vyráběných léčivých přípravků a založit tréninkové centrum managementu lékárny a lékárenské péče a tím napomoci rozvoji služeb ve veřejných lékárnách do té míry, aby byli schopni poskytovat kvalitnější servis svým zákazníkům a pacientům a zároveň lépe řídit skladové zásoby.
Zboží v ČR distribuuje ViaPharma do lékáren ze tří vlastních distribučních center v Praze, v Brně a Ostravě s více než 250 zaměstnanci. Díky skladovým prostorám vybaveným nejmodernější technologií poskytuje ViaPharma lékárnám kompletní dodavatelský servis. Pro lepší představu objemu realizované distribuce lze uvést několik základních dat. Celkové plochy skladů činí 14 000 m2, na kterých je dostupné portfolio asi 13 000 druhů zboží. Pracovníci denně vyskladní 400 000 kusů zboží, které rozváží téměř 100 vozů, jež dohromady denně urazí vzdálenost 35 000 kilometrů. Průměrná cena jednoho závozu do lékárny je kolem 35 500 korun.
Co nový název a logo ViaPharma vyjadřuje?
Nový název společnosti je složen ze dvou latinských slov, resp. jejich zkrácených verzí. Jedná se o slovo via (v překladu cesta), které má evokovat stabilní, léty prověřenou, pohodlnou a bezpečnou spolupráci, a slovo pharma, jež má původ v latinském slově pharmakon neboli lék či léčivý přípravek. Spojení těchto dvou slov představuje výraz „cesta k léku“ či „cesta ke zdraví“, který evokuje cestu léku od výrobce až k pacientovi a dobře podporuje zvolený claim „Přivážíme zdraví“ (Delivering Health). Logotyp pak díky svým barvám a provedení písma dodává názvu solidnost a stabilitu (v přístupu k zákazníkovi i dodavatelům) a současně akcent na dynamiku pohybu a elán (pohyb zboží od distributora směrem k odběratelům).
Zdroj: Medical Tribune