E-learning v praxi všeobecného lékaře
Profesor Carelli byl jedním z více než 60 delegátů interaktivní konference o eLearningu. Uskutečnila se 13. října v pražském hotelu Belvedere pod záštitou 1. LF UK, Společnosti všeobecného lékařství ČLS JEP a European Academy of Teachers in General Practice (EURACT). Profesor Carelli také připomněl, že praktičtí lékaři se zpravidla spoléhají na tzv. mindlines, tedy kolektivním míněním posilované „tiché pokyny“. Pokud jde o další vzdělávání s pomocí osobního počítače, k jeho výhodám podle prof. Carelliho patří to, že je pohodlné, dostupné, jednotné a aktualizované. Zároveň je až moc samostatné, s omezenými možnostmi konfrontace, a jen s obtížemi dobře vyhodnotitelné. Profesor Bernhard Rindlisbacher ze švýcarského Institute of Medical Education v této souvislosti vyzdvihl vzdělávání na základě diskuse ve světě internetu. Zdůraznil, že internet umožňuje konstruktivnější metodu výuky, kde se kybernetického světa využívá jako virtuální posluchárny a individualizované učení účastníků podporují internetové diskuse, které učitel usměrňuje jako přihlížející rádce.
...
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 34/2006, strana 27
Zdroj: