Přeskočit na obsah

Ani maxisanitka, ani pojízdná nemocnice

Až dosud pražská záchranka speciální modul pro zásah na místech hromadných neštěstí neměla. Znamená to, že jej Praha nepotřebovala, nebo že naopak na mimořádné události nebyla vůbec připravena?
V žádném případě. ZZS HMP disponovala pro podobné případy několika vozy a vleky, které ale již dosloužily, jsou technicky zastaralé a nevyhovují kapacitně. Jeden vůz je starý 12 let, další 10 let. Vůz pro řízení zásahu má za sebou také více než 10 let a technicky neodpovídá době. K tomu máme tři vleky, kapacitně nedostatečné a nosností nevyhovující, které navíc musejí na místo neštěstí dovézt jiné vozy. Jedná se tedy pouze o změnu koncepce, kdy všechny dosavadní vozy a vleky nahradí kamion s návěsem, který obslouží jediný člověk a na místo neštěstí okamžitě a najednou přiveze vše, co ke zdravotnickému řešení situace záchranáři potřebují.Jaké potřeby na místě zásahu tedy nový modul pokryje?
V první řadě zabezpečení tzv. detašovaného pracoviště, které umožní komunikaci všech posádek přímo na místě s velitelem zásahu pro zdravotnickou část a zprostředkuje nezávislou komunikaci se zdravotnickým operačním střediskem. Dále potřebujeme mít na místě zásahu vše potřebné pro třídění raněných (nosítka, zdravotnický materiál a léky, monitory, zdravotnické přístroje, dostatek kyslíkových lahví atd.). Toto třídicí pracoviště slouží i pro dočasné ošetření postižených. Musíme také vytvořit zázemí pro veškerý zdravotnický personál, protože likvidace mimořádných událostí a hromadných neštěstí může trvat hodiny – i dny! Modul má k tomu účelu krytou a vytápěnou místnost se sociálním zázemím (toaleta, sprcha a kuchyňka) a vlastní agregát na výrobu elektřiny, aby nebyl na ničem závislý.Proč jste se rozhodli pro takovýto modul až teď?
...

Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 9/2005, strana 20

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené