Přeskočit na obsah

125 let ve světě, 20 let u nás

V současné době působí v obou republikách čtyři sektory s více než třemi sty pracovníky - Medical Devices & Diagnostics, Pharmaceuticals, Consumer a Shared Services. Posledně jmenovaný přímo neprodává výrobky, ale primárně poskytuje služby ostatním třem obchodním sektorům.

"Již dvacet let využíváme propracovaný systém profesionálního vzdělávání, který zvyšuje nejen znalostní úroveň zdravotnického personálu, ale i úroveň a kvalitu poskytované zdravotní péče. Již dvacet let dodáváme kvalitní medicínské technologie a našim partnerům poskytujeme služby na špičkové úrovni," říká Massimiliano Colella, generální ředitel společnosti Johnson & Johnson ČR.

"Naším cílem je i do budoucna vyvíjet a dodávat technologie a zdravotnické prostředky nejvyšší kvality, a přispět tak k vyléčení nebo výraznému zlepšení zdravotního stavu i kvality života pacientů. Posledních dvacet let nabízíme a nadále nabízet chceme nejúplnější sortiment výrobků pro zdravotní péči a poskytovat veškeré související komplexní služby. Společnost Johnson & Johnson se zároveň zavazuje nadále ctít a dodržovat vytyčené etické zásady, zakotveném v jejím krédu, a být v této oblasti vzorem," dodává.

Společnost Johnson & Johnson se hlásí také k sociální odpovědnosti, aktivně se zapojuje do filantropických aktivit a podporuje rozvoj regionálních komunit. Řada programů společenské odpovědnosti, které společnost iniciovala nebo se na nich podílí, dosáhla celosvětového měřítka a stále si zachovává svůj silný vliv na péči o zdraví.



Skromné začátky v továrně na tapety

Počátek historie společnosti Johnson & Johnson se datuje do druhé poloviny 19. století, kdy anglický chirurg Joseph Lister poprvé identifikoval bakterii jako zdroj infekce na operačním sále a zavedl do chirurgické praxe antiseptická opatření.

Výsledky jeho práce dlouho provázel výsměch kolegů a odmítavá stanoviska veřejnosti. Našel se však muž, který se rozhodl přenést myšlenky teorie Josepha Listera do praxe - Robert Wood Johnson. V roce 1886 zahájila svou činnost nevelká firma se 14 zaměstnanci ve městě New Brunswick v New Jersey, v malé budově bývalé továrny na tapety.

O rok později získává oficiální název Johnson & Johnson. Jejím prvním prezidentem se stává právě R. W. Johnson, jeho společníky bratři James Wood a Edward Meads Johnsonovi. Kolem roku 1890 začíná firma zpracovávat technologií suchého horka bavlnu a gázu s cílem dosáhnout výroby nejen antiseptického, ale také sterilního oblečení. V roce 1924

Johnson & Johnson zakládá svou první mezinárodní pobočku ve Velké Británii.

Krédo, které předběhlo dobu V roce 1943 sepisuje Robert W. Johnson mladší, syn zakladatele, krédo společnosti, které provází všechny zaměstnance firmy bezmála sedmdesát let a neustále připomíná odpovědnost a další společně sdílené hodnoty, které společnost Johnson & Johnson vyznává při kontaktu se všemi zainteresovanými: "Věříme, že naší prvotní odpovědností je odpovědnost k lékařům, ošetřovatelkám a pacientům, matkám a otcům a všem ostatním, kdo používají naše výrobky a služby. Vše, co děláme k uspokojení jejich potřeb, musí být vysoce kvalitní. Musíme neustále usilovat o snížení nákladů, abychom udrželi přiměřené ceny. Objednávky našich zákazníků musejí být vyřizovány rychle a přesně. Naši dodavatelé a distributoři musejí mít příležitost dosáhnout přiměřeného zisku. Jsme odpovědní společnostem, v nichž žijeme a pracujeme, a rovněž celosvětovému společenství. Musíme být dobrými občany, podporovat dobrou práci, dobročinnost a nést svůj spravedlivý díl daní. Musíme podporovat společenský pokrok, zdravotnictví a vzdělávání. Musíme dobře spravovat majetek, který máme právo užívat, chránit životní prostředí a přírodní zdroje."

Krédo si mezi obchodními řediteli a v médiích vysloužilo pověst dokumentu, který předběhl svou dobu, a veřejností bylo přijato s nadšením. Upřednostňování zákazníků před akcionáři bylo v té době skutečně velice neotřelým přístupem k vedení obchodní společnosti.

Přesto je nutné připomenout, že R. W. Johnson mladší byl i velice pragmaticky smýšlející obchodník. Pevně věřil, že orientace na zákazníka prospěje také obchodu. A historie mu dala za pravdu. Když napsal krédo a poté je uvedl v život, nikdy netvrdil, že samo o sobě zaručí dokonalost. Avšak jeho zásady se staly zdrojem inspirace pro všechny, kteří tvoří součást rodiny Johnson & Johnson, a plnění těchto zásad je dodnes jejich jasným a nezaměnitelným cílem.

Cesta zdaleka nekončí

Bylo to plodných a inovativních 125 let. Kam za tu dobu společnost Johnson & Johnson pokročila? Od výroby prvního antiseptického a sterilního oblečení k miniinvazivní chirurgii a kloubním náhradám. Od dětského pudru k pokročilým dermatologickým přípravkům na vědecké bázi.

Od náplastí k sofistikovaným medicínským a diagnostickým přístrojům. Od antibakteriálního mýdla k antiretrovirotikům a potencovaným vakcinám Tím to ovšem zdaleka nekončí, protože medicína dává stále nové výzvy, ke kterým se společnost Johnson & Johnson hlásí.

Možnost vyléčit pacienty se zhoubnými nádory. Zabránění přenosu viru HIV z matky na plod. Nalezení vakcíny eliminující nejnebezpečnější virová onemocnění Na to vše a ještě mnohem více jistě nebude stačit ani dalších 125 let.

Zdroj: Medical Tribune

Sdílejte článek

Doporučené